Sunday 18 March 2012

MULTA DE TRAFIC

Sempre m'ha agradat la velocitat. Sempre m'ha agradat conduir. Quan en la meua família algú tenia un cotxe, tènia que tancar-ho bé perquè allà anava jo a assentar-me al volant, fre sacsejat, accelerador dóna-li que dóna-li, canvi de marxa. Volant a l'esquerra, volant a la dreta.  Vaja que magrejava bé els distints comandaments.

Seat 1500
A la nit, al llit, agafat d'un volant imaginari, devorava quilòmetres d'asfalt, amb dos mans o amb una, i el colze en la finestreta. Somiava primer amb el Seat 1500, després amb el Renault 12, després amb el Renault 5. Per fi quan ja vaig tindre carnet, per sant Josep de 1976,  va entrar en ma casa el Renault 6, A-8018-AJ. Sempre pensant en el transport de l'hortalissa de Canoret.
Amb aquell cotxe, fins a la mili, vaig ser amo i senyor. Quan el meu papa va tindre el carnet, va ser el fi del senyoriu.
Però en 1978, ja el Seat 127 de segona mà, A-2358-AF, eixe va ser el meu cotxe de llibertat. Després van vindre el Ford Escort 1.3, i els dos Renault Exprés.
Com es veu, tots vaen ser vehicles d'alta gamma, gran cilindrada i de molt reprís. No obstant això, no em vaig alliberar d'alguna multa per excés, poques, però alguna vaig tindre.

En poques setmanes a mi i en el meu entorn s'han facturat 1000 euros i quatre punts, tot per excés de velocitat i detectat per radars mòbils.
I amb  la teoria que tinc sobre l'assumpte, m´anomenaran Vicent  l'exagerat i altres de partidista o sectari. I és:
-        Estaran amb mi que hi ha més Guàrdia Civil de Trafic que abans. Abans?. Sí  home, abans de don Mariano.
      -        Se suposa que li donarem la culpa a Zapatero, perquè el agents es formarien per orde de l'anterior Govern. No crec que s'hagen format en sis mesos.
      -        La crisi, que afecta tots, i a les arques del  govern, molt; ha propiciat que, pel bé dels espanyols, financem part de la crisi amb les nostres presses.
      -        La ubicació dels senyals de prohibició de velocitat, han sigut dissenyades per algú alié al fenomen del tràfic,  mes bé ve de l'escola, “com col·loquem els senyals per a caçar als incauts conductors”. Perquè és evident que en alguns trams provoca retencions i caravanes, mes perilloses que 10 o 20 quilòmetres per hora més.
-        Les Comandàncies de la Guàrdia Civil de Tràfic, seran en estos dies un focus.  Els agents carregant els remolcs de talonaris de multes. Apostant qui  ficarà mes euros en la vidriola del don Mariano. No debades el cartell de la porta de Sala d'oficials, deu resar:  “Agent, salva a Espanya com sempre has fet”. I ho firmaria un cert  “Duc de Montoro Fumat”.
-        I com a caçadors furtius, col·locats i camuflats, esperen que passen les caravanes de conductors incauts, que a la vista del senyal de 80 reduïxen a 100, i   el dissenyador que és molt cuc, col·loca una altra a escassos metres amb una prohibició de 60. Amb el que el conductor reduïx a 80. Ui!. Una foto. I allà mes avant esta l'educat Guàrdia Civil, que no et diu, “so panoli t'he caçat”, perquè hem dit que és educat, que si no.
-        I quan li dic, no gràcies, no firmaré, …  Ui! , es queda mirant incrèdul del desvergonyiment de l'infractor. Què ho posa en dubte?. No senyor agent, no. És per no posar el nom de la mare de don  Mariano.


Radar en el Parra-Agents a la Barraca- Vicent multat
Senyors, quan vullguen els demostre que les senyals estan col·locades perquè còmodament els agents atrapen fins a un Ferrari, quan els seus ocupants van de passeig per La Malva-rosa a prendre un gin-tonic i un Fra Angèlic, al Vetles i Vents.


I no s'ha fet ni cas per este govern del que deia el president d´honor del seu partit: "a mi no m'agrada que em diguen no pot vosté anar a més de tanta velocitat, no pot vosté menjar hamburgueses de tant, no pot vosté menjar açò, deu vosté menjar açò, deu vosté evitar açò, no deu vosté beure açò i a més a vosté li prohibisc beure vi'... no, no, mire vosté, eixa no és la solució...".
Precaució llavors, perquè no se'n va a l'evitació de l'accident, si no a la recaptació evident.
Vicent Ibañez
 --------------------------------------------
LA MULTA DE TRÁFICO.

Renault 12
Siempre me ha gustado la velocidad. Siempre me ha gustado conducir. Cuando en mi familia alguien tenía un coche, tenia que cerrarlo bien pues allá iba yo a sentarme al volante, freno apretado, acelerador dale que dale, cambio de marcha. Volante a la izquierda, volante a la derecha.  Vaya que magreaba bien los distintos mandos.
Por la noche,  cogido de un volante imaginario, devoraba kilómetros de asfalto, con dos manos o con una, y el codo en la ventanilla. Soñaba primero con el Seat 1500, después con el Renault 12, después con el Renault 5. Por fin cuando ya tuve carnet, por san José de 1976,  entró en mi casa el Renault 6, A-8018-AJ. Siempre pensando en el transporte de la hortaliza de Canoret.
Con aquel coche, hasta la mili, fui amo y señor. Cuando mi papa se saco el carnet, fue el fin del señorío.
Pero en 1978, ya el Seat 127 de segunda mano, A-2358-AF, ese fue mi coche de libertad. Después vinieron el Ford Escort 1.3, y los dos Renault Expres.
Como se ve, todos vehículos de alta gama, gran cilindrada y de mucho reprís. No obstante, no me libre de alguna multa por exceso, pocas pero alguna tuve.
En pocas semanas a mí y en mi entorno se han facturado 1000 euros y cuatro puntos, todo por exceso de velocidad y detectado por radares móviles.
Y con  la teoría que tengo sobre el asunto, me tacharan unos de exagerado y otros de partidista. Y es:
-          Estarán conmigo que hay más Guardia Civil de Trafico que antes. ¿Antes?. Sí  hombre, antes de Mariano.
-          Se supone que le daremos la culpa a Zapatero, pues se formarían por orden del anterior Gobierno. No creo que se hayan formado en seis meses.
-          La crisis, que afecta a todos, y a las arcas del  gobierno, mucho. Ha propiciado que, por el bien de los españoles, financiemos parte de la crisis con nuestras prisas.
-          La ubicación de las señales de prohibición de velocidad, han sido diseñadas por alguien ajeno al fenómeno del tráfico,  mas bien viene de la escuela, “como colocamos la señales para cazar a los incautos conductores”.
-          Las Comandancias de la Guardia Civil de Tráfico, serán en estos días un hervidero.  Los agentes cargando los remolques de talonarios de multas. Apostando quien  meterá mas euros en la hucha de don Mariano. No en balde el cartel de la puerta de Sala de oficiales, debe reza:  “Agente, salva a España como siempre has hecho”. Y lo firmaría un tal  “Duque de Montoro Ahumado”.

-          Y como cazadores furtivos, colocados y camuflados, esperan a que pasen las caravanas de conductores incautos, que a la vista de la señal de 80 reducen a 100, y   el diseñador que es muy cuco, coloca otra a escasos metros con una prohibición de 60. Con lo que el conductor reduce a 80. Uy!. Una foto. Y allá mas adelante esta el educado Guardia Civil, que no te dice, “so tonto te he cazado”, porque hemos dicho que es educado, que si no.
-          Y cuando le digo, no gracias, no voy a firmar, … ¡ Uy! , se queda mirando incrédulo de la desfachatez del infractor. ¿Qué lo pone en duda?. No señor agente, no. Es por no poner el nombre de la madre de don Mariano.

Radar en el Parra-Agentes en la Barraca- Vicent multado
Señores, cuando quieran les demuestro que las señales están colocadas para que cómodamente los agentes trinquen hasta el Ferrari de los que van de paseo por La Malvarrosa a tomar un gin-tonic y un Fra Angélico, al Veles i Vents.
Y no se ha hecho ni caso de lo que decía  el presidente de honor de su partido:  "a mí no me gusta que me digan no puede usted ir a más de tanta velocidad, no puede usted comer hamburguesas de tanto, no puede usted comer esto, debe usted comer esto, debe usted evitar esto, no debe usted beber esto y además a usted le prohíbo beber vino'... no, no, mire usted, esa no es la solución...".
Precaución entonces, porque no se va a la evitación del accidente, si no a la recaudación evidente.

No comments:

El palanganer i l' orinal. - El palanganero y el orinal.

Quan veig que un paisà porta a la mà una ampolla d'aigua; tan bén arregladeta, amb precintes, segells, certificats i anàlisi (que cu...